Pierre Fabre wereldwijd

Dankzij het netwerk van dochterondernemingen in 44 landen* waaronder de belangrijkste opkomende markten, en distributieakkoorden in meer dan 130 landen, realiseert Pierre Fabre bijna 60% van de verkoop op buitenlandse markten. De onderneming stelt ongeveer 3.500 mensen tewerk buiten Frankrijk, een aantal dat met 50% gestegen is tussen 2003 en 2013.

Een virtueuze cirkel in elk land waar we actief zijn

Pierre Fabre heeft van bij het begin zijn aanwezigheid in het buitenland willen ontwikkelen. De onderneming heeft zich eerst naar Zuid-Europa gericht. Een logische keuze rekening houdend met de vestiging in de buurt van Spanje. De eerste dochteronderneming van de groep werd in 1970 geopend in Barcelona. Na Spanje volgden Portugal, Italië en Griekenland. Vandaag spelen onze dermocosmetische merken een vooraanstaande rol in deze vier landen. Onze internationale ontwikkeling is gebaseerd op de strikte toepassing van het model dat het bedrijf succesvol gemaakt heeft in Frankrijk. M. Pierre Fabre was als doctor in de farmaceutische wetenschappen altijd bezorgd om het welzijn van zijn patiënten en wilde hen producten aanbieden die elke therapeutische behoefte dekten, zowel op vlak van schoonheid als van gezondheid. We steunen hiervoor op aanbevelingen van vakmensen uit de gezondheidssector. In elk land waar we aanwezig zijn, hanteren we de virtueuze cirkel arts - apotheker - patiënt. Dit geldt natuurlijk voor geneesmiddelen op voorschrift, maar ook voor vrij verkrijgbare geneesmiddelen en dermocosmetische producten. Het model wordt echter wel aangepast aan de bijzonderheden van elke markt.

Zo is China de speerpunt van ons succes op internationaal niveau geworden. Avène is er het meest verkochte dermocosmetische merk. Het merk werd gelanceerd in 2003 en is sinds 2008 een partner van de Chinese vereniging voor dermatologie. Om beter aan te sluiten bij de bijzonderheden van de Chinese markt, wordt het merk Avène vooral verdeeld via warenhuizen in specifieke corners die beheerd worden door een netwerk van consulenten die opgeleid zijn om huiddiagnoses te stellen en producten aan te bevelen.

We exporteren onze knowhow zodat iedereen er de voordelen van kan ondervinden

Onze methode bestaat erin om open te staan voor elke cultuur, vertrouwensrelaties op te bouwen met lokale vakmensen van de gezondheidssector en onze distributienetwerken aan te passen aan de markt. We blijven daarbij trouw aan onze vereisten op vlak van professioneel advies, dat altijd verstrekt wordt in een omgeving die de hoogstaande technische kwaliteit van onze producten weerspiegelt. Op deze manier exporteren we onze knowhow zodat iedereen er de voordelen van kan ondervinden.

We zijn wereldwijd aanwezig dankzij een netwerk van dochterondernemingen in 44 landen* op 5 continenten:
Zuid-Afrika - Algerije - Duitsland - Argentinië - Australië - Oostenrijk - België - Brazilië - Bulgarije - Canada - Chili - China - Korea - Ivoorkust - Denemarken - Spanje - Verenigde Staten - Finland - Frankrijk - Groot-Brittannië - Griekenland - Hongkong - India - Italië - Japan - Libanon - Madagaskar - Marokko - Mexico - Polen - Portugal - Tsjechische Republiek - Roemenië - Rusland - Senegal - Singapore - Slowakije - Zweden - Zwitserland - Taiwan - Tunesië - Turkije - Uruguay - Vietnam.