Actualiteit

19/12/2019

Pierre Fabre beoogt de winkelervaring van de consument in Toulouse te verbeteren

Op 18 december opende Pierre Fabre in het centrum van de rozerode bakstenen stad Toulouse een speciaalzaak, geheel gericht op de merken Eau Thermale Avène, Klorane, Ducray, A-Derma, René Furterer, Galénic, Elancyl, en Pierre Fabre Oral Care. Deze nieuwe winkel, gespecialiseerd in welzijn en huid- en haarverzorging, kwam tot stand om de klanten beter tegemoet te komen, en zal zich in de loop van de tijd steeds verder gaan ontplooien om aan hun verwachtingen te voldoen.


Een plek waar men samen tijd kan doorbrengen én waar men allerlei nieuwe ervaringen kan opdoen

Le LAB heeft als doel het door de heer Pierre Fabre gecreëerde concept van de dermocosmetica te versterken, en is als het ware een tastbare weergave van de belofte van de Pierre Fabre Groep: “Zorgzaam tewerk voor een beter leven”. 

Deze nieuwe ruimte, met een oppervlakte van 120 m², biedt een rustig en sereen onthaal aan de klanten, waarbij zowel de zintuiglijke beleving alsook de evenement- en digitale beleving centraal staan.

Op de gevel wordt de doelstelling ervan benadrukt: toelichting, verkenning evenals uitwisseling. Men wil hiermee een andere verkenningsweg inslaan voor de merken van Pierre Fabre, die elke bezoeker het antwoord op zijn of haar vragen kan bieden.

Het is een ontdekkingstocht waarbij gehoor wordt gegeven aan de noden van de consument

Deze immersieve omgeving biedt de bezoekers uiteenlopende diensten aan: 

  • het toelichten van de specifieke huid- of haareigenschappen alsook de samenstelling van de huideigen en haarverzorgende producten, 
  • het bevorderen van de kennisdeling omtrent weefsel-en haartexturen om zo de meest aangewezen verzorgingsroutine te bepalen, of juist om gezamenlijk aan de producten van morgen bij te dragen.

Er staat een team van deskundigen klaar met als taak informatie, zorgadvies en hulp te verlenen, en bij wie de consument terecht kan met allerhande vragen. 

Als aanvulling op dit deskundige advies, biedt Pierre Fabre ook toegang tot interactieve beeldschermen die inhoudelijke informatie bevatten over de merken van de Groep, evenals tot een daaraan gekoppelde monitor voor het stellen van huiddiagnoses. Bezoekers kunnen tussendoor ook even pauzeren en genieten van een kopje koffie of fruitsap dat aan de ''healthy bar'' geserveerd wordt.

Gezondheidszorg en haarprofessionals: gezamenlijk leren en samen vooruitkomen

Deze innovatieve ruimte is ook een plek om onze partners - in de apotheek en in de kappersbranche - te ontmoeten, om kennis en informatie over de merken te delen, en hen te ondersteunen in de gezondheidszorg die zij aan hun klanten verlenen. De bedoeling is om het LAB ten dienste te stellen van de distributeurs van de Groep, zodat deze kunnen putten uit de ervaring van Pierre Fabre en de daar opgedane informatie optimaal kunnen toepassen in de eigen apotheek. Vooraleer de partners van de Groep (apotheken, drogisterijen, kapsalons, enz.) kunnen rekenen op de nieuwe conceptuele oplossingen (zintuiglijke ervaringen, evenementen, merchandising, digitale concepten, enz.) ter versterking van het aankoopproces en de ervaring van de consument, zullen deze vooraf getest worden in Le LAB, waarna ze aan de partners van de Groep zullen worden aangeboden ter bevordering van de verkoopactiviteiten in de winkels zelf.
 
            Praktische informatie
                Le LAB
                5 rue Saint Pantaléon
                31 000 Toulouse

ZIE OP GOOGLE MAPS
 
            Openingstijden
                Dinsdag tot vrijdag van 10.30 tot 19.30 uur
                Zaterdag van 10 tot 19 uur.